Thursday, January 8, 2015

Bagaimana saya mengenali Qaseh Gold

Assalamualikum..

Nak tahu tak..cerita bagaimana boleh saya "jatuh chenta" dengan product Qaseh Gold ni. Haa.. tak pernah citer kat sapa pun tau..segan, eh!
 
Macam ni, kalau siapa2 memang follow blog saya IBU ARIFA dari dulu..pasti ada yang tahu, anak saya yang sulung tu kerap sakit, kerap sangat check-in hospital. Nasib lah saya pun surirumah sahaja time tu, tak la kalut nak apply leave dengan boss bagai. Anak kadang-kadang demam dengan suhu tinggi (39.5 ke atas), kadang-kadang batuk selsema sampai kena ambik nebulizer, kadang-kadang sembelit...tapi memang keraplah.
 
Macam-macam product kami cuba, apa sahaja kawan2 rekemen, kami akan ikhtiar cuba sehingga ada berharga rm200 satu botol/60 biji pun kami sanggup beli. Bila kakak Dalila dah masuk tadika, umur 4 tahun..dia masih kerap2 sakit, pelajaran dia pun separuh sahaja ok sebab biasanya dalam sebulan tu dia datang tadika hanya 2 minggu sahaja. on-off-on-off. Sedih sangat tengok anak kena admit, ambik darah di tangan, badan pun kurus sahaja. :(
 
Then bila saya terbaca status FB kenalan bloggers saya, kak Rosmini, terdetik nak cuba product QasehGold Junior ni pula. Katanya berasaskan makanan sunnah (dapat pahala tu), tiada dadah dan bahan2 kimia. Menarik!!. One day, kak ros cakap nak cari agen Qaseh gold area Pulau pinang. Balik bincang dengan suami, dan dia izinkan saya menjadi agen Qaseh Gold, padahal saya belum cuba lagi pun sebotol.. "thanks abang, percayakan sayang" kiss pipi sikit!
 
Dah selesai daftar dan bila barang dah sampai saya dan anak-anak pun menggamalkan Qaseh Gold Adinda (untuk saya) dan Qaseh Gold Junior (untuk anak). Saya dan suami mendapati anak-anak jarang dapat demam, kalau demam pun suhu tak tinggi macam dulu-dulu. Alhamdulillah.
Pernah anak-anak kena HFMD serentak, saya teruskan bagi mereka makan Qaseh Gold Junior hari-hari..Alhamdulillah..tak merengek gatal sangat dan bintik pun cepat habis.
Anak-anak pun suka makan Qaseh junior ni. Yang no.2 tu mulanya tak suka, tapi sebab selalu kena paksa, lama-lama memang mereka sendiri yang minta "Ibu, adik nak madu".


Bagi saya pula, masa saya mula-mula makan Qaseh Adinda tu, saya dah stop menyusukan anak no.2 3-4 bulan,  breastpump pun dah bagi kawan pinjam. Hanya sekadar dua kali sahaja makan Qaseh Adinda, cik "B" (bukan nama sebenar) dah rasa penuh susu dah, kat office pun rasa bertenaga sahaja. Nak bangun esok pagi pun senang. Alhamdulillah.
 
Dengan bantuan dan promosi dari kak Ros dan ahli keluarga, saya mula mendapat customers dan tiap-tiap bulan alhamdulillh saya akan menerima cek bonus yang kadang-kadang bolehlah.. lepas bayar duit bulanan kereta. Alhamdulillah. Rezeki dari Allah.
 
Haa..kepada sesiapa yang berminat nak mendapatkan product Qaseh Gold ini, bolehlah menghubungi saya di 012-4265545 (whatapps/sms). Dan juga, kepada sesiapa nak bersama saya dalam satu Jemaah bersama-sama menambahkan pendapatan sampingan, jangan malu hubungi saya. InsyaAllah, kita usaha bersama-sama.
 



 

3 comments:

  1. anak kena hfmd tu brape kali bg qaseh junior?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Puan Iema. Saya beri kerap, dalam 3 jam sekali

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete